BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 24, 2011


23 April 2011

Semalam terlalu penat nak update blok. Sebab program gan IRDA mmg r singkat tp memenatkan….
Memang menarik pogram tu. Simple tp objektif tercapai. Benda mcam ny membantu aq dlm banyak benda . info yg aq dapat boleh membantu budak skola untuk target apa yang mereka perlukan selepas 5 tahun abeh SPM. Sasaran kerja mereka dimana. Dan mereka juga perlu diterangkan sekarang bukan lagi trend belajar ikut university tapi trend ‘study for works’.
Dan IRDA menyediakan satu platform untuk kearah itu. Dan anak melayu kena la prihatin dengan perkembangan seperti ini. Bukan anak melayu jew…tp tu cikgu2, pengetua2, kauselor2. Benda macam ny bukan boleh dilaksankan oelh IRDA sahaja. Dan tak boleh nak lepaskan pada mereka. Kita semua perlu ambil perhatian, ambil berat dan sama2 membantu. Kalo tidak Joho akan terus membangun, dan ikut perangkaan populasi pembangunan IRDA mencapai 10 juta pada 2025. Kalau kita tak bermula sekarang bila lagi……Dr M dah melatih kita untuk berfikir dan merancang untuk 20 tahun mendatang. Jadi apa yng kita tunggu lagi…..
Untuk IRDA terima kasih keranam member peluang pada aq dan juga mereka2 yang lain. Mungkin objektif kami berbeza. Tapi ia tetap memberi manfaan pada semua pihak. Syabas…….

0 comments: