BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 17, 2011

THE ROLLERS.....


Hujung minggu lepas aq ada join adik2 angkat aq. Diaowang senarnya dah lama ajaq aq tgk diaowang perform tok Battle Of The Band (BOTB). Tp selalunya waktunya tak kena gan jadual aq. So bawu r kali ny berkesempatan. BOTB kali ny mereka mewakili sekolah mereka tok pertandingan Digi SekolahKu Berbakat’, peringkat akhir zon Selatan.
Untuk pertamakalinya aq dapat saksikan persembahan mereka. Not bad at all, malah juri pro hari tu jugak memperakui yang mereka hebat. Kalau tak hebat manakan mereka dapat GOLD MEDAL tok performan mereka tu tol ak?
Tapi bukan itu yang aq perhatikan sebenarnya, aq cuba melihat dari sudut satah pandangan mereka sendiri. Senang cerita aq cuba melihat dan cuba memahami perkembangan social dari sudut pandang mereka sendiri. Aq cuba faham apa yang merekan nak, apa yang mereka perjuangkan dan apa yang ingin mereka lihat dari pandangan mereka.
Aq dapat tgk reaksi mereka bila mak abah dan ahli keluarga mereka ada pada hari tu. Malah mereka yg sebelum ini menentang semakin memberi dorongan walaupon bukan secara langsung. Tp komen dan reaksi mereka memperlihatkan apa yang tersirat dalam benak hati mereka. Seharusnya mereka bangga punya keluarga seperti itu. Jangan sia-siakan harapan mereka. Pesan abg buat kamu semua….kalau kamu nak org lain faham apa yang kamu nak,apa yang kamu fikirkan , kamu kene faham apa yang mereka mahukan dari diri kamu dulu…..
Insyaallah, andai kamu sabar, andai kamu ada kesungguhan, selagi kamu ada impian dan angan-angan maka selagi itulah ada harapan dan ada kejayaan tok kamu.
All the best to THE ROLLERS

0 comments: