BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 13, 2010

KENAPA?

KENAPA?

Entah kenapa Sperm mudah terusik, malah sejak dari dulu lagi Sperm mudah terusik, dengan apa situasi pun. Hati kecil ini mudah benar bergetar adn meruntun kesedihan. Kesediahan melihat kesediahan orang lain, kesedihan dengan kenangan silam, kesedihan dengan kekecewaan, kesedihan dengan kecewa cinta. Cinta memang benar-benar membunuhku.
Kerana kecewa cinta Sperm manjadi insan lain, Sperm menjadi sesaorang yang begitu asing. Hingga Sperm sendiri mula tidak mengenali siapa Sperm. Dan kenapa Sperm tidak seperti dulu. Adakah Sperm sememangnya dilahirkan bukan untuk seorang wanita? Adakah Sperm lahir hanya untuk melihat perempuan yang Sperm cintai, perempuan yang Sperm sayangi bahagia dengan orang lain? Kenapa Sperm tidak mampu untuk menghalang semua perkara itu berlaku, dan terusan berulang? Adakah salah untuk Sperm berpegang pada kata yang Sperm tak mampu untuk menghalang orang lain dari mencipta bahagianya sendiri? Adakah salah bagiku yang tidak suka akan permusuhan? Adakah Sperm sememangnya dilahirkan hanya untuk membantu orang lain bahagia, tapi merelakan diri sendiri kecewa?
Kenapa kebelakangan ini hati Sperm mudah terusik dengan lagu yang membuai jiwa? Kanapa Sperm mudah terasa sedih? Dan membiarkan diri lebih selesa bersendiri. Seolahnya tiada perempuan yang selesa dengan diri Sperm. Tiada perempuan yang akan bahagia dengan Sperm. Salahkah Sperm kerana tidak pandai ‘bergayut’ berjam lamanya berborak mengenai sesuatu yang kosong? Salahkah Sperm kerana tidak pandai ‘bermasege’ berbaris panjang? Salahkah Sperm untuk menjadi diri sendiri? Salahkah Sperm? Salahkah Sperm? Salahkah Sperm andai diwaktu kerja Sperm komited dengannya? Salahkah Sperm menyelesaikan masalah sendiri? Salahkan Sperm memendam segala yang Sperm rasa? Salahkan Sperm menyimpan masalah? Salahkah Sperm? Salahkan Sperm?
Adakah masa becinta perlu dikongsi semuanya? Adakah masa bercinta perlu dicerita semuanya? Adakah perlu masa bercinta perlu diluah segalanya? Salahkah Sperm menjadi diri sendiri? Apakah wajib hanya lelaki sahaja yang perlu memahami perempuan? Memahami kehendak mereka? Emosi mereka? Perasaan mereka? Masalah mereka? Tapi bagaimana dengan Sperm? Emosi Sperm? Perasaan Sperm? Adilkah ini semua? Sperm sering disalahkan kerana semua ini? Adilkah semua ini? Hanya Sperm yang perlu memahami perasaan perempuan, hati perempuan, emosi perempuan. Jadi bagaimana dengan Sperm? Sperm menjaganya sendiri tanpa perhatian perempuan bergelar ‘kekasih’. Namun tetap juga Sperm dipersalahkan. Jadi harus yang mana perlu Sperm lakukan?
Argh....perempuan kenapa kalian sering mengecewakan Sperm? Kenapa kalian jadikan Sperm mangsa? Kenapa kalian permiankan perasaan? Hingga Sperm putus harap pada cinta. Adilkah semua ini?

0 comments: