BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 16, 2010

Aku Tak Punya Jawapan

akan ku jadikan ia sebagai cahaya mencari jawapan
mencari ketenangan
mencari jalan keluar dari kebuntuan
aku cukup bersyukur punya teman sepertimu
aku cukup tenang ketika ini
lebih tenang dari dulu
tapi dalam tenang cukup kuat geloranya
cukup ganas hempasan badainya
andai bisa aku zahirkan
andai bisa aku terjemahkan
ingin sekali aku luahkan
ingin sekali aku katakan
aku ingin seperti dulu
aku ingin seceria dulu
aku ingin sebahagia dulu
walau kuat badai yg datang
walau kencang ribut bertiup
walau bergoncang perut bumi
walau termutah lahar merapi
aku tetap tenang
aku tetap santai
setenang air tasik tanpa kocakan
selembut bayu bertiup membuai dagu
tapi kini
wajahku tampak tulus tenangnya
namun dihati bergetar geloranya
sebengis halilintar membelah bumi
jujur....
aku ingin seperti dulu
bebas dari belengu ini
tapi mampukan aku?
aku tak punya jawapan?

0 comments: