BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 16, 2010

Apa Yang Ku Fikirkan...

itu yg selalu aku fikirkan...
itu yg selalu aku lafazkan...
itu yg selalu aku katakan....
biar bibir ini basah meyebut kalimat keramat tu..
biar bibir ini bergerak menyebut kalimat tu...
dan andai nyawa sampai di kerongkong, hampir keluar dari ubun-ubunku
aku mohon biarlah kalimat ini yang menjadi teman pemergianku.
mungkin pada kalian ia hanya sekadar kalimat.
hanya sekadar ayat.
hanya sekadar nukilan.
tapi percayalah.
tak pernah aku rasa sebegini
tak pernah aku seresah ini
tak pernah segelisah ini
andai mampu kuluahkan segalanya
andai mampu kuceritakan semuanya
ingin aku kongsi bersama kalian
tapi apa mampu?
tapi apa bisa?
lidahku kelu bersama kalian
bibirku kaku ingin berkata.
degup jantung makin pantas
gigil dijari kian ketara.
entahlah kent.
aku cuba tak mengendahkannya.
makin aku cuba
makin aku sesat didalamnya.
Doakanlah aku sahabat
agar aku jumpa jalan
agar aku jumpa cahaya
agar aku jumpa jawapan
agar aku jumpa penghujungnya
agar aku jumpa titik akhirnya.
Maaf sekali lagi Crying or Very Sad

0 comments: