BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 16, 2010

Maaf....

maaf andai aku membuatkan kalian berteka-teki
tak terniat
tak terlintas
tak terdetik
difikiranku mahupun
jauh disudut paling hujung dalam hatiku.
cuma apa yang aku lalui cukup berbekas
aku masih tak mampu berkata
aku hanya mampu begini
aku gembira takkala bersama kalian mana mungkin
aku memperlihatkan kesedihanku
memperlihatkan penderitaanku
memperlihatkan kedukaanku
bersama kalian
adalah perkara yang mengembirakanku
tidak mungkin aku rosakkan rasa gembiraku
dengan bercerita penderitaanku
bercerita kesedihanku
bercerita kepedihanku
biarlah masa
biarlah takdir
yang menentukannya
andai sampai masa
andai sampai saatnya
andai sampai waktunya
akan kalian tahu apa sebenarnya
moga waktu itu semua dendam
semua kesalahan
semua dosa
semua khilaf
sudah lupus
dalam fikiranku
jua dalam benak hatiku.
ketenangan jiwa,
itu yang kuidamkan saat ini.
dapatkah aku?

0 comments: