BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 16, 2010

Untuk Apa...?

aku makin berfikir apa tujuan aku hidup?
apa makna hidup?
untuk apa aku hidup?
untuk siapa aku hidup?
siapa dihadapanku?
siapa dibelakangku?
siapa dikiriku?
siapa dikananku?
dan siapa diatasku?
apa silapku?
apa salahku?
dan apa khilafku?
dimana silapku?
dimana salahku?
dan dimana khilafku?
siapa yg menyayangiku?
siapa yg mangasihiku?
siapa yg mencintaiku?
siapa yg membenciku?
dan siapa yg memusuhiku?
aku binggung kerna aku tak punya jawapan untuk itu semua!
aku makin lemas dengan semua nie
aku gelisah tak bersebab
dan aku resah tak berpunca
duduk ditikar sujud juga tak mampu meredakannya.
pandanganku kabur tak kala cahaya Dhuha menyapa mata.
pandanganku gelap tak kala matahari tepat di atas ubun-ubun.
pandanganku gelita tak kala bulan bercahaya indah dan bintang menari dilangit Tuhan.
semua persoalan ini memberikan beban tak tertanggung.
apa mampu batu jemala ini menanggung.
ibarat benang dilanda ayam,
lebih kusut dari sarang tempua.
sahabat, adakala ini satu tanda?
tanda 'Sakaratul' mengintai mata?
tanda usia sampai kepenghujungnya?
tanda ajal menjemput tiba?

0 comments: