BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 16, 2010

Andai Aku Bisa....

andai sabar itu boleh ku tambah
ingin sekali ku korbankan harta yg ada untuk menambahnya
andai sabar itu boleh ku tebalkan
ingin sekali aku lepa biar tebal tak tergugat
andai sabar itu boleh kuteguhkan
ingin sekali aku pasakkan ia agar teguh tak bergoncang
tapi mampukah aku?
dapatkah aku?
aku takut sahabat...
takut berhadapan dengannya
aku takut sabar ini hilang
aku takut sabar in lenyap
aku takut sabar ini ghaib
hilang dalam keresahanku
hilang dalam kegusaranku
hilang dalam gundahku
aku takut sahabat...
aku takut terperangkap dalam kekufuran
aku takut dilaknat tuhan
aku takut semua ini hanya hasutan syaitan
yg ingin mengheret aku menjadi penemannya di neraka jahanam.
Nauzubillah!!!
Ya Allah jauhkan aku dari itu.

0 comments: