BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 16, 2010

Ketentuan....

apa yg telah terjadi adalah kehendak Allah
apa yg terjadi adalah qada' dan qadar Allah
apa yang akan terjadi adalah rahsia Allah
apa yg mampu aku,kau dan mereka lakukan?
berserah?
redha?
menangis?
putus asa?
teruskan hidup tanpa rasa apa-apa?
atau lebih optimis?
atau mungkin berfikiran positif?
atau meyakinkan diri tiap musibah pasti ada hikmah?
hingga kewaktu ini mampukah aku?
hingga kesaat ini terdayakah aku?
hingga kedetik ini bertahankah aku?
pada waktu ini
pada saat ini
pada detik ini
aku makin lemah
aku makin tak terdaya
aku makin tak bermaya
namun kugagahkan jua hingga ketitik akhirnya
jangan ditanya kenapa
jangan ditanya mengapa
jangan ditanya apa
andai sampai waktu dan tikanya
segala cerita
segala rahsia
segala pertanyaan
akan terjawab
sesunguhnya apa yg akan terjadi masih lagi rahsia Allah
kerana semua itu telah tertulis.

1 comments:

Mawar Baiduri said...

masih mengharapkan jawapan bagi segala persoalan... tdk salah berterus terang....